Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

JUURIKAN KYLÄYHDISTYS RY

KYLÄTIEDOTE 2017

Kyläyhdistyksen vuosikokous pidettiin Neulaniemessä 27.4.2017. Yhdistyksen puheenjohtajana jatkaa Paavo Kettunen, varapuheenjohtajana Immi Helminen, rahastonhoitajana Auli Partinen ja sihteerinä Merja Kettunen. Hallituksen muina jäseninä toimivat Anja Leinonen, Olli Lötjönen, Jouni Romppanen ja Aila Torni. Varajäseninä Sirkka Gröhn ja uutena Emmi Torni.

Tänä kesänä järjestetään jälleen metallinkeräys yhteistyössä Kiteen Tarvemetallin kanssa. Keräyslava on maamiesseuran kuivaamolla 1.6 – 15.6. Keräykseen käy kaikenlainen metalliromu sekä kodinkoneista liedet, pesukoneet, astianpesukoneet ja kiukaat. Lisäksi keräykseen kelpaavat esimerkiksi polkupyörät, mopot, moottoriajoneuvot lisälaitteineen, sekä maatalouskoneet. Koneet pitää tyhjentää nesteistä, romutustodistusta varten tarvitaan luovuttajan tiedot. Tynnyrien pitää olla auki leikattuja ja kuivia ja ne voi täyttää pienromulla.

Kierrätettävä metalliromu ei saa sisältää akkuja, paristoja, loisteputkia, jääkaappeja, pakastimia tai muita kylmälaitteita. Ei umpinaisia tynnyreitä, televisioita, atk-laitteita eikä pienkoneita. Isommat erät noudetaan pihoista, sovi noudosta p. 040 8455 444

Juhannusjuhlat Neulaniemessä juhannusaattona 23.6.2017. Tarjolla rantakalaa, sisältää leivän ja juoman. Kanttiinista kahvia, kahvileipää, virvokkeita. Ohjelmassa esimerkiksi perinteiset arpajaiset ja juhannuskokko sytytetään klo 21.00. Jos seurustelun lomassa olet vähääkään kiinnostunut talkootoiminnasta, tule rohkeasti mukaan ruokapalkalla järjestämään perinteikästä keskikesänjuhlaa. Jo muutaman tunnin talkooavulla olisi suuri merkitys!

Kauden aikana järjestettävistä muista tapahtumista tiedotamme koti- ja facebook-sivujen kautta, tarvittaessa myös lehti-ilmoituksella mm. kesäkirkosta ja joulujuhlasta.

Entisen kyläkoulumme urheilu- ja tenniskenttää on kaupungin kumppanuus-sopimuksen mukaisesti kunnostettu, myös siellä olisi hyvä järjestää erilaisia liikunta/peli-iltoja jos kiinnostuneita löytyy. Kyläyhdistyksellä on mm. kyykkä, mölkky, petangue ym. välineitä, myös kannustajat olisivat tarpeen. Neulaniemessä mahdollisuus lentopallon pelaamiseen. Ota yhteyttä Paavoon.

Kiteen Seudun Osuuspankin nuoren kesätyöllistämiskampanjan avulla on Neulaniemeen voitu palkata kesätyöntekijä. Useista tasavertaisista hakijoista tämän kauden ajaksi valittiin Emmi Vanhanen.

Kyläyhdistyksen nettisivujen www.juurikankylayhdistys.fi sekä yhdistyksen sähköpostin juurikankylayhdistys@gmail.com, nykyisin meidät löytää myös Facebookista nimellä Neulaniemi.

Kyläämme koskevissa asioissa ja kaikenlaisissa toimintaa koskevissa ideoissa ota rohkeasti yhteyttä. Sähköisten yhteydenottokeinojen lisäksi voit olla yhteydessä suoraan puheenjohtajaan ja hallituksen jäseniin perinteisesti puhelimitse tai nähtäessä puheeksi ottamalla.
Yhteydenotot ja Neulaniemen varaukset Paavo Kettunen p. 050 593 1203